Banner_up_shfaim
באתר
במדריך
ראשי > שיווק, פרסום ומרקום > המסע אל ליבו של העובד

המסע אל ליבו של העובד

"הצורך בייצור תוכן ייחודי לחברה הוא צורך מתחזק ותופס תאוצה. כיום, אירוע חברה מוצלח הוא אירוע ש"דובר" את שפת החברה" אייל נאור בטור אישי

מאת אייל נאור

 

פעם זה היה פשוט. כשהגיע המועד השנתי לאירוע החברה אותה ניהלת, היית מכנס את כל עובדי החברה בגן אירועים קרוב, עם אגם במרכז וכמה סידורי טוליפים, מזמין קייטרינג עם הסלומון הכי אכיל, וסוגר דיל עם להקת "הכל עובר חביבי " וזהו. כולם מבסוטים. ההנהלה בטוחה שלא היה עוד אירוע כזה לאף חברה אחרת, חברת ההפקה ממתיקה סוד עם עצמה ועם שאריות הסלומון, והעובדים בשמיים מאושר...

היום, הדברים נראים אחרת.

הצורך בייצור תוכן ייחודי לחברה הוא צורך מתחזק ותופס תאוצה. אירוע חברה מוצלח כיום, הוא אירוע ש"דובר" את שפת החברה, החל מהמיתוג הסביבתי, דרך כל סרט שמוקרן על המסכים ועד טקסט הנחיית המנחה. גם הנתונים הסטטיסטיים מדברים בעד עצמם. בשנה האחרונה חל גידול של 20-30 אחוז בתקציבי אירועי לקוחות, וגידול של כ-40 אחוז בתקציבי אירועי עובדים, כמו כן הבריפים שמקבלות חברות ההפקה מגיעים ממחלקת תקשורת פנים ארגונית, ולא עוד מהרווחה. אלו בריפים ממוקדים, בעלי ערכים, מסרים ומטרות. כל אלו מעידים שכיום תוכן האירוע הוא העיקר, הוא ליבת האירוע, והעובד – הוא המושא האמיתי, שכל מנכ"ל חפץ ביקרו, ויעשה הכל כדי להגיע אל ליבו.

חברת EXP – אייל נאור נחשבת כיום מובילה בתחום אירועי התוכן בארץ. כבר בתחילת דרכה, לפני 6 שנים, חרטה על דגלה את ערכי ה"שיווק החווייתי", שעיקרם הוא ההבנה כי החוויה הינה הפלטפורמה בלבד, דרכה מועבר כל תוכן רלוונטי. אייל נאור, מנכ"ל ובעלי החברה, הבין כבר בתחילת דרכו  שאירועי עובדים ולקוחות הם הרבה מעבר ללוקיישן, הרבה מעבר לסידורי פרחים או איכות קולינרית. אירועי עובדים, הם חוויה רגשית. עוצמה של פעם בחיים. אירועי עובדים או לקוחות, הם המפתח העיקרי לליבו של העובד או הלקוח.


אז מהו בעצם הסוד? איך אירוע שנתי הופך לחוויה אישית עמוקה כל כך?


נקודת המוצא של אייל נאור, כחלוץ שיטת "השיווק החווייתי", היא שלכל חברה יש עולם תוכן משלה. כל חברה טומנת בחובה הומור פרטי וערכים ייחודים שזר לא יבין זאת. בכל חברה קיימים מושגים, דמויות ועולם תוכן שרלוונטיים רק לה. אם תיגע בהם- נגעת בהכל... התוכן הוא מילת המפתח. תוכן משתנה, דינמי, כזה שישאיר קהל שלם מזדהה ומחובר רגשית. עולם התוכן המשתנה בין חברה לחברה הוא שרביט הקסמים לפיצוח אירוע מוצלח. אבל לא רק....

מעורבות העובדים באופן אינטראקטיבי פעיל באירוע של עצמם, היא ההופכת כל אירוע עובדים לנקודת ציון בלתי נשכחת בהיסטוריית החברה. כאשר העובדים הם חלק אינטגראלי ופעיל בתוך האירוע, פחות משנה מה טעמו של הסלומון, וכמה טוליפים יש בסידורי הדקורציה. העובדים עצמם הופכים להיות המרכז האמיתי, והרי זוהי בעצם הכוונה כולה.

את אירוע הלקוחות האחרון של חברת "רקיט בנקיזר", חברת המשווקת תרופות, הפיקה EXP אייל נאור דרך אותה אמונה כי החוויה הינה הפלטפורמה דרכה ניתן להעביר כל ערך. "רקיט בנקיזר" עמדה לפני השקה מחודשת של סידרת מוצרי OTC, תרופות ללא מרשם.  EXP הייתה שם כדי להוביל אותה לאירוע מסוג אחר, בקונספט "אירוע אולפנים", המאפשר העברת מסרים רלוונטיים דרך חוויה של קהל בתכנית טלוויזיה "אותנטית" באולפני הרצליה.

שוב, החוויה לא עומדת בפני עצמה, כי אם הדרך הנכונה להעביר ערכי מותג, מסרים, מוצרים חדשים... קהל היעד היה רוקחים מחברות פארמים שונות בכל הארץ. לתקופה של מס' שבועות לפני האירוע עורבו הרוקחים בתהליך קדם ההפקה, סביב תחקירים להכרת "עולמם", מושגיהם השגורים, כמו כן לקחו חלק בימי צילום לטובת הסרטים שנערכו במיוחד. את האירוע הנחה אדיר מילר שלמד את עולם התוכן של "רקיט בנקיזר" דרך מפגשי תוכן עם הלקוח ונציגי הרוקחים.
אנשי  "רקיט בנקיזר " תפקדו במשך חודש ימים טרום האירוע כחלק מהתהליכים הקריאטיביים שניהלה חברת ההפקה, היו חלק מהחשיבה סביב התוכן על מנת לסייע בעומק הבנת עולמם העסקי, וההוויה סביבו.

מועד האירוע הגיע. רוקחים ורוקחות מכל הארץ, ואנשי השיווק של חברת "רקיט בנקיזר" היו חלק מתכנית טלוויזיה ייחודית וחד פעמית שסבבה סביב עולמם הפרטי, המוכר והאישי. שילוב התוכן הרלוונטי, הן השיווקי והערכי, והן החוויתי הועברו דרך סרטי השקה בהשתתפותם של הרוקחים, קטעי הנחיה הומוריסטיים, ראיון אולפן משעשע עם מנכ"ל החברה, וקטעי אמנים ששולבו בתכנית. חברת "רקיט בנקיזר" ושותפיהם העסקיים- הרוקחים, לא ידעו שיא כזה כבר שנים ארוכות.


AIG – שחגגה עשור, עברה תהליך דומה עם EXP, שהפכה את אירוע העשור לחגיגה שממקמת את המשאב האנושי במרכז. העובדים והלקוחות היו חלק בלתי נפרד מהאייטמים הבימתיים על הבמה, וכיכבו בקטעי שירה, ריקוד, אייטם ראפ, וסרטים שהופקו במיוחד.  אבי קושניר, המזוהה עם החברה, ומחובר לעולם התוכן שלה, הנחה את האירוע בשפה המוכרת להם והשלים את התחושה כי לא היה ולא יהיה אירוע דומה לזה.

הסלומון בצלחות הפך לפחות רלוונטי. התוכן היה עצם העניין. הפעילות המקדימה, האירוע ופעילות "היום שאחרי" - הפכה את האירוע השנתי של החברה לאירוע שידברו עליו עוד חודשים ארוכים אחר כך....המשימה הושגה. עובדי החברה בשיא רגשי וכולנו הרי יודעים ששיאים רגשיים מביאים לחיבור והזדהות. חיבור והזדהות מביאים למוטיבציה. מוטיבציה מביאה להספקים מצוינים.Win Win Situation. העובדים מרוצים. ההנהלה מרוצה. חברת ההפקה מרוצה.

בלי לזלזל לרגע אחד באיכות הסלומון, או הסושי, או כבד האווז, שהרי ידוע שהחוויה הקולינרית והאלכוהולית היא חלק מהעניין כולו,  ניתן לומר בפה מלא ובאופן חד משמעי- העובדים הם העיקר, ומן הראוי שבאירועי עובדים נהיה נאמנים לעיקר. הם צריכים להיות על הבמה. עליהם צריך להיות מכוון פנס ה"פולו-ספוט". הם צריכים להיות חלק פעיל מהתהוות האירוע עצמו, עוד בשלביו הראשוניים.

אם נוסיף לכל אלו את האמן המתאים שיוביל יחד איתם את ההתרחשות הבימתית, את הסרטים הנכונים בהם הם יופיעו, את האוכל הנכון שינעם לחיכם ואת העיצוב המתאים שישלים את התמונה, או אז חברת ההפקה עשתה בדיוק, אבל בדיוק את מה שצריך, והמסע אל ליבו של העובד יוכתר כהצלחה.


 

(23.09.07)
הניוזלטר Live Marketing  |  תנאי שימוש  | 
כל הזכויות שמורות ל - promomagazine.co.il ©