באתר
במדריך
ראשי > אינטראקטיב > מה זה האינטראקטיב הזה בכלל?

מה זה האינטראקטיב הזה בכלל?

"היום הפרסום האינטראקטיבי פולש לעולמות מגוונים כמו הסלולר או אמצעי מדיה אינטראקטיביים נוספים. אנחנו קוראים לזה אינטראקציה!" ינון לנדנברג מסביר לנו מה זה בעצם אינטראקטיב...

לקטלוג Promo Media 2008


נכון, האינטראקטיב התחיל כמדיה משלימה לאמצעי מדיה אחרים. באנרים פוזרו תחת כל אתר רענן והציגו מסרים שונים ומשונים של מותגים. זה היה אז, בימים ההם... עד לפני שנה או שנתיים.
היום הפרסום האינטראקטיבי עונה על צורך שונה לחלוטין בעולם השיווק והפרסום. היום הפרסום האינטראקטיבי פולש לעולמות מגוונים כמו הסלולר או אמצעי מדיה אינטראקטיביים נוספים. אנחנו קוראים לזה אינטראקציה!

 

פעם פרסום התמקד בהעברת מסר בודד לאנשים רבים (פרסומת TV למשל או מודעה בעיתון). אנחנו קוראים לזה 1 to many. מאז התפתח הפרסום ונוסף לו תחום השיווק הישיר או הקד"ם, או בכינויו - 1 to 1.

 

יחד עם המהפכה הדיגיטאלית התחיל העולם לעבור שינוי משמעותי בכל הקשור להעברת מסרים על ידי הגולשים (טוקבקים, בלוגים ועוד) ונוצר עולם שבו כולם מדברים עם כולם, ואף יותר מזה – כולם אומרים מה הם חושבים על כל דבר. אנחנו קוראים לזה many to many.
זהו בדיוק מגרש המשחקים של האינטראקטיב. חברות האינטראקטיב, יחד עם כל התחום, עוברות את השינוי שמאפשר להם למעשה לתקשר עם מספר רק של צרכנים בצורה הכי אישית שקיימת כיום.

 

אם נמשיך עם החלוקה קודמת של עולם השיווק: מצד אחד יש את כל עולם הATL או בעברית - מעל הקו. מהצד השני קיים עולם ה-BTL, או בעברית - מתחת לקו, כשהקו מייצג למעשה את הצרכן. מכאן  - תחום האינטראקטיב הוא תחום ה-OTL - ON THE LINE או בעברית - על הקו.

 

כיום הצרכן נחשף למסרים רבים מדי יום. אי אפשר לתקשר אתו בקמפיין גדול פעם ברבעון. חייבים להיות אתו בקשר מתמשך. במסגרת ה-OTL ממשיכות חברות האינטראקטיב את הקשר עם הצרכן לאורך כל השנה ובנקודת מפגש רבות מאוד. הקשר הזה לא בא במקום קמפיין פרסומי, הוא ממשיך את הקמפיין הפרסומי. הוא לא בא במקום אירוע קד"ם, הוא ממשיך את אירוע הקד"ם. המטרה הסופית היא לתת לצרכן תחשה שהמותג לא זורק לו מסר בקמפיין ובורח, אלא ממשיך ללוות אותו במהלך היומיום שלו.

 

ה-OTL מאפשר למותגים לדבר עם הצרכנים ולא אל הצרכנים. בעתיד צפוי יותר ויותר פרסום המושתת על פרסונליזציה גבוהה ומסרים אישיים בצורות כאלו ואחרות, וכפי הנראה, בזמן הלא רחוק יעבור כל תחום המדיה את אותו השינוי, כולל ה-TV והעיתונות.
כאשר מותגים מתקשרים עם הצרכנים שלהם, הצרכנים פשוט אוהבים אותם קצת יותר.

 

ינון לנדנברג מנכ"ל ומייסד אידיאולוג'יק. 
 

(05.05.08)
הניוזלטר Live Marketing  |  תנאי שימוש  | 
כל הזכויות שמורות ל - promomagazine.co.il ©