Diskin2015
באתר
במדריך
ראשי > שיווק, פרסום ומרקום > סקר: מה לומדים בתקופת מיתון?

סקר: מה לומדים בתקופת מיתון?

בסקר מיוחד שערך ה"בצפר" – בית הספר לפרסום של איגוד חברות הפרסום, נבדקה השאלה: מה הייתם רוצים ללמוד היום?

תקופת המיתון מקשה לא מעט על סטודנטים אשר מחפשים את דרכם בעולם ולא יודעים עדיין מה ללמוד. אחרי הכל, עולם ההיי-טק? קורס, עולם הכספים והפיננסים? קורס, מסעדנות? מסעדות נסגרות בקצב...

בסקר מיוחד שערך ה"בצפר" –בית הספר לפרסום של איגוד חברות הפרסום נבדקה השאלה – מה הייתם רוצים ללמוד היום? הסקר נערך ע"י גיאוקרטוגרפיה בקרב 404 נשים וגברים בגילאי 18-44. הסקר המפתיע מגלה שהסטודנטים חוזרים למקצועות "המסורתיים" כרפואה ועריכת דין ובנוסף מעדיפים גם לימודי פרסום ויחסי ציבור!

עוד נבדק בסקר מהו ההבדל בין העדפות נשיות לגבריות בתחום המקצועי, ומסתבר כי פרסום ויחסי הציבור נחשקים בעיקר על ידי נשים לעומת גברים. עוד התגלה, שככל שהנסקרים משכילים יותר, כך עולה יחסם למקצועות הפרסום, ובקרב נשים, המקצוע נתפס כנחשק יותר- כמעט פי שניים מאשר אצל הגברים. מהסקר עולה כי מקצועות הפרסום נתפסים כנחשקים ו"סקסיים" יותר, בעיקר בקרב תושבי תל אביב והשרון, ובקרב חילוניים, לעומת מסורתיים וחרדים ממוצא מזרחי.

אישוש לרצון ללמוד פרסום ויח"צ נמצאים בנתוני "הבצפר" שרושם עלייה נאה בכמות הסטודנטים ודווח על עלייה של 7% בין הנרשמים ללימודים. הקורסים המבוקשים ביותר בקרב הנרשמים השנה היו קורס הקופירייטינג, שאליו אף היה המספר הגבוה ביותר של סטודנטים שלא הצליחו להתקבל, קורס הפלנינג וקורס יחסי הציבור.

ורד בטש, מנהלת "הבצפר":"כדי לשרוד בשוק עמוס לעייפה בכל  קטגוריה אפשרית, תקופת מיתון היא קריטית בחשיבות הובלת  מהלכים אסטרטגיים שיווקיים. הצורך באנשי מקצוע מצוינים, לא חדש לנו. זה שיש ציבור שמרגיש שהתחום יכול להוות אופציה מעניינת ומאתגרת עבורם ובוחרים לבוא ללמוד ולהתמקצע, זה חשוב לרמת המקצוענות של התחום כולו. אני מרגישה את העלייה בביקושים לנרשמים ל"בצפר" בתקופה האחרונה. ומאמינה שהמגמה תגבר גם לכשנצא מהתקופה הזו".

 

 

(21.06.09)
הניוזלטר Live Marketing  |  תנאי שימוש  | 
כל הזכויות שמורות ל - promomagazine.co.il ©