Diskin2015
באתר
במדריך
ראשי > נקודת המכירה > איך גורמים למותג להיראות מושקע על המדף?

איך גורמים למותג להיראות מושקע על המדף?

איך גורמים למותג להיראות מושקע על המדף? מה הופך את המוצר למותג?, שירלי בן מרדכי, מנכ"ל הדיה, כותבת על חשיבות ההשקעה בנקודת המכירה...

כתיבה: שירלי בן מרדכי - מנכ"ל הדיה

 

המותג שלך חמוד, כריזמטי, מטופח, או סתם יושב על המדף?

במידה מסוימת, מעריכים מותגים כפי שמעריכים אנשים. ככל שילד יפה יותר ונראה מטופח יותר כך הוא חמוד יותר. ככל שאדם כריזמטי יותר ומחוזר יותר כך הוא מושך יותר. ובמותגים - ככל שהמותג שלך נראה טוב יותר ומושקע יותר על המדף, לא רק הבולטות שלו תגדל אלא גם הערכים החיוביים הבאים איתה תגדל בצורה בלתי מודעת.


אז איך גורמים למותג להיראות מושקע על המדף?
רגע למחשבה על מה שמבחין בין סתם מוצר למותג...


הפיכת מוצר למותג הוא מהלך מקצועי-יצירתי, במסגרתו יוצרים באופן מכוון קישור בין המותג לבין ערכים שהם בעלי משמעות עבור קהל הצרכנים הפוטנציאלי. מותג אינו נולד ביום בו הוא מושק אל המדף, אלא עובר תהליך של "אימוץ" מתמשך, שמתחיל ברגע ההשקה, ובמהלכו הצרכן אמור ללמוד לקשר בין המוצר לבין הערכים שיוצריו ביקשו להטמיע בו.


כאשר מוצר נוחת על המדף, ישנם גורמים רבים שמשפיעים על האופן בו הצרכן עשוי לתפוס אותו, אך היצרן הוא בעל השפעה רק על חלקם: השם והאריזה, הסלוגן, מרכיבי הפרסום השונים – המסרים והמדיה בה הם מועברים וכדומה. גורמים נוספים כגון חוויית השימוש האישית, מתחרים, תפיסת עולם (למשל – צרכן בעל מודעות סביבתית יעריך פחות מוצר שאינו "ירוק") ועוד, הינם במידה רבה מחוץ לטווח ההשפעה של היצרן. לכן, בבניית מותג, ככל שהצרכן נחשף למסרים של המותג לאורך זמן רב יותר, כך הסיכוי שלהם להשאיר רושם ולהשפיע תהיה רבה יותר.

 

נקודת המכירה היא ההזדמנות הטובה ביותר לייצר חשיפה מתמשכת למסרים אלה, במקום בו הם רלוונטיים לצרכן - וכך יש סיכוי גדול יותר שהצרכן יבחין בה ויקלוט אותם. לנראות על המדף חלק גדול בתפיסת המותג. קודם כל - אכפתיות. כאשר אכפת לכם מהמותג שלכם אתם עושים את המקסימום למענו – מוודאים שהוא ממוקם טוב, שהמדף מסודר ושקיבלתם מרשת השיווק את כל מה שאתם יכולים להשיג.


אחרי שעשיתם את זה, הגיע הרגע לבדוק מה עוד ניתן לעשות:
•    איזה רגש אתם רוצים לעורר בצרכן, ואיזה אמצעי נראות יעשה זאת בצורה הטובה ביותר?
•    באילו אמצעים נוספים ניתן להשיג בולטות? האם כדאי לטפל רק במדף או לפנות לצרכן במקומות נוספים בחנות?
•    באיזה מסר כדאי להשתמש ומתי? אם בנקודת זמן מסוימת יש רעש של מבצעי מחיר, איזו תועלת נוספת כדאי לתקשר לצרכן, כדי ליצור העדפה?

נכון, התשובות לשאלות הללו אינן טריוויאליות.
יכול להיות שאתם יודעים אבל לא בטוחים, ייתכן שכבר ניסיתם ולא השגתם את התוצאות המקוות. יש לכך סיבה. בניית מותג בנקודת מכירה היא מקצוע שמצריך ידע, ניסיון ומקצועיות, כמו כל אלמנט אחר ששימש בבניית המותג שלהם. הטכנולוגים שיצרו אותו, המעצב שעיצב את האריזה, הקופירייטר שחשב על השם ועוד. הרבה מוחות, הרבה השקעה, בשביל מותג אחד. אבל אם המותג שלכם חשוב לכם, מה לא תעשו בשבילו...

השקת WEBee
עליית מדרגה בפרסום בנקודת מכירה. סופר-פארם משיקה את WEBee, מקלדת לפעוטות, ומשלבת סרטון על מסך דיגיטלי, כחלק מהמדפים הממותגים.

לייף כובשת את מדפי הטבע
לייף משדרגת את תצוגת המדף של המותג הפרטי באזור הטבע בסופרפארם.

ג'ייד ונילה בלק
קמפיין השקה חושני ומסתורי ל- Vanilla Black, הבושם החדש בסדרת Icon מבית ג'ייד.

החברה המאוחדת - דצמבר 2011
החברה המאוחדת, יבואנית מזון מובילה, בקמפיין מסחור חזותי המקיף כמה ממותגיה המובילים. הפעילות ברשת רמי לוי.

Especially Escada  - דצמבר 2011
השקת הבושם החדש מבית אסקדה - Especially Escada, קמפיין עולמי עם הפרזנטורית הישראלית בר רפאלי, בחגיגת נראות מלבלבת במיוחד.

 

 

(03.01.12)
הניוזלטר Live Marketing  |  תנאי שימוש  | 
כל הזכויות שמורות ל - promomagazine.co.il ©